Stavebné úpravy pre zlepšenie pohodlia návštevníkov stáli vyše 55 000 eur a boli financované z rozpočtu mesta. V zrekonštruovanej KPK na prízemí budovy magistrátu sa nachádza celkovo 14 pracovísk na vybavovanie podnetov a úradných záležitostí občanov ako je napr. osvedčovanie dokumentov, miestne dane, komunálny odpad, parkovanie a pokladňa.
Nové vybavenie a priestory na sedenie
Novinkou sú zasadačky, ktoré si zamestnanci magistrátu na stretnutia s občanmi budú môcť on-line rezervovať v kalendári a kde budú mať možnosť pripojiť aj svoj notebook. V KPK sú inštalované infotabule s elektronickým vyvolávacím systémom, platobný kiosk, elektronická úradná tabuľa, kamerový bezpečnostný systém. Samozrejmosťou je aj wi-fi pripojenie.
Online objednávky bez čakania
Magistrát ponúka od februára tohto roka možnosť online objednávania na pracoviská KPK. Vďaka tomu sa môžu občania objednať na konkrétny deň a čas a vyhnúť sa tak čakaniu. Objednávanie je k dispozícii na webovej stránke mesta cez online formulár. Obyvatelia mesta takisto majú možnosť komunikovať s magistrátom mesta aj cez internetový portál www.esluzbykosice.sk.
Pripravujú sa aj ďalšie projekty pre občanov
Okrem rekonštrukcie priestorov KPK zlepšuje magistrát svoje služby pre občanov aj vývojom nového digitálneho prostredia pre všetky služby. V ňom budú do jedného prostredia zahrnuté všetky elektronické služby. V rámci jednej aplikácie bude postupne možné využiť moduly napríklad pre nákup lístkov MHD, parkovanie cez akéhokoľvek poskytovateľa služby, lístkov na kúpalisko alebo správy čitateľského preukazu v Knižnici pre mládež. Okrem toho sa pripravuje aj druhá etapa rekonštrukcie KPK a opláštenie budovy magistrátu. Realizácia týchto projektov bude závisieť od finančných možností rozpočtu mesta a prípadného využitia externých finančných zdrojov z eurofondov.